Een kleine mededeling - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu Een kleine mededeling - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

Een kleine mededeling

Blijf op de hoogte en volg Katja

17 December 2013 | Verenigde Staten, Danville

Mijn laatste weekje in Amerika was lekker druk. Ik had heel veel finals te doen en heel veel te regelen want ondanks dat ik hier enorm mooie dingen heb mogen zien en meemaken was het niet altijd even leuk de afgelopen 2 maanden. Mijn coach was rond eind oktober “ontslagen” dus we hadden geen coach meer. Hij was niet ontslagen maar de echte reden ga ik niet op internet zetten, ik kan het hele verhaal uitleggen maar dat doe ik liever persoonlijk. Kortom, het was geen optie meer om bij dit team te blijven omdat we een basketbalcoach kregen die nog nooit een softbal had aangeraakt. De afgelopen twee maanden waren heel erg stressvol omdat ik een nieuwe school moest zoeken, die heb ik ook uiteindelijk gevonden. Ik ben blij dat ik een optie had om te kunnen veranderen van school want het had erger kunnen aflopen: dat ik naar huis moest. Ik ga naar een school die mij eerder een beurs had aangeboden toen ik nog in Nederland was. Ik wilde niemand behalve Tony en mijn ouders vertellen wat er aan de hand was omdat het softbalwereldje(en alle andere mensen via social media) nou eenmaal klein is en ik geen zin had om nog meer vragen aan mijn hoofd te hebben. Ik ben blij dat ik nu eindelijk klaar ben met regelen, ik heb vandaag mijn laatste formulier ontvangen dat ik nodig heb om te ‘transferren’. Was ik er eindelijk vanaf in Nederland, kon ik het nu weer allemaal overnieuw doen en dan wel zonder mijn ouders… Het heeft me wel laten zien dat ik het allemaal kan en het geeft me een soort van trots gevoel want ik denk dat ik wel 20 emails per dag stuurde zonder te overdrijven. Ik ben afgelopen weekend naar mijn nieuwe school geweest met Macie haar moeder om al mijn spullen te verhuizen, echt wat een gedoe… Gelukkig kreeg ik daar veel formulieren die ik nog miste en kon ik mij eindelijk inschrijven voor lessen. Ik neem bio 2, medical terminology 2, rhetoric 2, health en anatomy 1. Allemaal vakken waar ik geinterresseerd in ben, behalve Engels dan maar ik vond gewoon dat ik dit moest nemen omdat het mijn schrijven zo erg heeft verbeterd. De school is wat luxer dan waar ik nu ben, ik heb mijn eigen lockerroom en alles is net wat beter georganiseerd. Het voelt heel raar om te verhuizen, ik had het hier zo naar mijn zin, ook nadat mijn coach was ontslagen. Maar ik was hier grotendeels voor zijn kennis dus het is heel erg jammer dat het allemaal zo gelopen is. Mijn hele huis is gestopt en is naar een andere school, in totaal zijn er 5 meisjes gestopt en zijn er nog maar 8 over. Ik ben benieuwd of ze een team hebben. Ik wilde dit toch even op waarbenjij.nu zetten zodat jullie weten wat er nog meer gaande is naast al mijn geweldige avonturen!!
Tot over 2 daagjes!! Katja

  • 17 December 2013 - 07:14

    Krista En Ben:

    Lieve Katja

    Het waren inderdaad stressvolle tijden!! Wat hebben we meegeleefd met jou en wat voelde dat vervelend vanaf zo'n enorme afstand! Ook was het moeilijk om er niet met anderen over te praten maar stonden we helemaal achter jouw beslissing om niet nog meer vragen te moeten beantwoorden.
    We hebben ook heel veel gedacht aan jouw geweldige coach die onterecht ontslagen is, en die zo'n warm hart heeft voor al zijn speelsters en die jou ook enorm geholpen heeft met alles wat je te regelen had. Wat kunnen mensen elkaar toch veel aandoen zonder dat ze enig idee hebben wat ze hiermee aanrichten.
    Maar.......wij zijn enorm trots op jouw doorzettingsvermogen om toch die Amerikaanse droom waar te maken en we kunnen niet wachten totdat we je eindelijk van Schiphol kunnen afhalen!!!!

    Dikke kus van je trotse ouders!!

    Bye 4 now and be your best every day :)


  • 17 December 2013 - 08:20

    Yvonne Immers:

    ....... en zonder dieptepunten geen hoogtepunten! Be proud of yourself.

  • 17 December 2013 - 08:53

    Tjeerd:

    Hey Katja,

    Wat een gedoe en wat een stress. Top dat je alles zo goed geregeld hebt, dat geeft vast zelfvertrouwen. Heel veel succes en plezier op je nieuwe school.

    Groetjes,

    Tjeerd

  • 17 December 2013 - 11:50

    Anniem:

    He kat, wat vervelend. Ben benieuwd naar het volledige verhaal. Gelukkig zie ik je snel!

    Dikke kus

  • 17 December 2013 - 15:10

    Wim, Ellen En Joeri:

    Alvast welkom thuis!

    Liefs van ons

  • 17 December 2013 - 16:48

    Danielle:

    Heftig verhaal! Als jij niet volwassen bent geworden....dikke kussss Daan

  • 17 December 2013 - 19:55

    Je Allerliefste Tante:

    Hej Katja, wat een belevenissen, ik vind het superknap hoe je hiermee omgaat, je bent een kanjer. Je bent van een grietje dat haar droom werkelijkheid gaat maken , naar een volwassen meid gegroeid, petje af voor je. Tot gauw xxxx Petra

  • 18 December 2013 - 10:43

    Hans:

    Hoi Katja,

    Goed joh dat je die schoolwijziging zelfstandig hebt weten te regelen,

    maar bovenal goed dat je bijna thuis bent, in ieder geval op tijd voor je OLIEBOLLEN VERKOOP PRAKTIJKEN.


    Dus niks gezelligheid, rustig aan doen, stappen en weet ik veel wat, maar je bent precies op tijd
    om je monsterscore oliebollen appelflappen en appelbeignets van vorig jaar te overtreffen !!!!!

    Haha Welcome Home !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danville

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 17301

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: