nieuwe school, nieuwe start - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu nieuwe school, nieuwe start - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

nieuwe school, nieuwe start

Blijf op de hoogte en volg Katja

16 Januari 2014 | Verenigde Staten, Carbondale

Zoooo, daar ben ik weer na een tijdje op “vakantie” in Nederland. Het waren een heerlijke 3 weekjes thuis en het was even lekker om weer mijn vrienden,familie, ouders en Tony te kunnen zien. Het was ook wel weer raar om thuis te zijn omdat ik al zo gewend was om alles zelf te doen. Maar het was ook heerlijk om weer thuis te zijn omdat ik echt een hekel had aan koken als ik om 19 uur uitgeput thuis kwam na 4 uur getraind te hebben.

Mijn vlucht ging gelukkig goed. Ik had alleen net net net mijn overstap gehaald. Ik stond namelijk in de verkeerde rij bij de security. Er waren 2 boeing vluchten dus zo’n 1200(?) mensen die door de security moesten. Er waren dan ook maar 15 balies open van de 59 en het duurt eeuwig zo een gesprek dus t schoot allemaal niet op. Er waren 3 rijen en ik stond in de rij waar maar 3 mensen je konden helpen.. En toevallig werden e rook nog 5 mensen ongeveer uitgekozen voor extra fouilleren dus eigenlijk waren er steeds maar 2 mensen aan t werk. Kortom…Ik raakte steeds meer in de stress omdat ik geen boardingpass had voor mijn 2e vlucht, geen idée waarom, maar het was niet uitgeprint. Ik kon ook mijn telefoon niet gebruiken in die zone en nergens hinge en klok dus ik had geen idée hoe laat t was. Vervolgens moest ik nog door scans heen, mijn koffer zelf overpakken en een boardingpass regelen. Ik rende naar mijn gate en zag dat het 15:10 was en mijn vliegtuig vertrok 15:30.. Ze waren al aan het boarden maar ik was zo blij dat ik het had gehaald!!

Macies moeder, Macie en KC kwamen me ophalen van het vliegveld:) ik ben met hun mee naar huis gegaan en heb daar geslapen. Ik had best goed geslapen in vergelijking met vorige keer. Ik had mijn wekker om 6:30 gezet om mijn medicijnen te nemen maar ben vervolgens gewoon weer naar bed gegaan tot 12 uur. In de middag vertrok ik met Macies moeder naar Walmart om nog wat eten en andere dingen te kopen. Ik woon samen met Amanda en Mackenzie, zij softbalt niet maar eigenlijk ben ik daar heel erg blij mee. Het is toch best vermoeiend om 24/7 met elkaar te zijn. Tot nu toe bevalt het heel goed en klikt het super goed tussen ons. Er is nooit gezeik over de afwas en afval in ieder geval en ik denk dat dit ook niet gaat gebeuren. Het is best raar om nu wel een badkamer te delen maar er is een wastafel in mijn kamer dus dat scheelt.

Ook heb ik al mijn eerste trainingen gehad en het nieuwe team ontmoet. Ik was echt supernerveus terwijl ik dat bij mijn eerste team helemaal niet was. Ik vind/vond het gewoon heel moeilijk om zomaar een team binnen te stappen, maar tot nu toe zijn ze allemaal wel aardig. Ik heb pitcher/catcher training op dinsdag en donderdag voooor school, dat is dus om 6:40 in de ochtend. We trainen 6x per week, de trainingen verschillen. Gisteren hadden we eerst team training, toen conditie in het zwembad en daarna nog een keer conditie binnen. Het was echt slopend gewoon, ik vond het echt vreselijk om na het zwemmen nog conditie te moeten doen want ik voel me altijd best suffig als ik in het water heb gelegen.

School is nog makkelijker dan op die andere school, het is gewoon precies hetzelfde als ik daar deed… Moleculen, atomen etc etc gewoon alles wat in de brugklas ook lesstof is. Het is best een voordeel want ik hoef geen moeite te doen maar ik had gehoopt wat leuks te leren met anatomie in plaats van al deze saaie dingen. Ook heb ik een online class, dat is echt een grap gewoon. Je kan gewoon alles opzoeken in je boek want de toetsen zijn niet tijdgebonden.
Ik heb buiten softbal nog maar 1 iemand ontmoet, dat is een vriend van Mackenzie. Hij jaagt dus we gaan misschien wel jagen met zijn allen haha!!
Liefs Katja

  • 17 Januari 2014 - 14:50

    Krista En Ben:

    He lieve Katja,

    Dat is al heel snel een nieuw bericht van je! Het is maar goed dat we nu pas lezen dat je moest rennen voor de overstap :)
    Fijn dat je toch die nieuwe start kon maken en ga vooral genieten
    (jagen/refill/hamburgers). Hoop dat de afwas goed geregeld blijft haha!
    Dikke kus van ons.
    (ligt er nog sneeuw?)

  • 18 Januari 2014 - 19:52

    Je Allerliefste Tante:

    Hej Katja, wat fijn dat je je draai weer hebt gevonden. Nu kan het alleen maar beter gaan. Geniet van de mooie tijd die nog voor je ligt. Heel veel succes lieverd, liefs Petra

  • 18 Januari 2014 - 20:00

    Oma Hetty:

    Lieve Katja,

    Wat een zwaar programma, ik vind het fijn dat je het zo goed getroffen hebt en ik hoop dat het goed blijft gaan. Hou je taai en veel groeten van je oma!
    Kusjes!

  • 21 Januari 2014 - 18:15

    Jorrit:

    Kat, te laat komen is een visser trekje hè.
    Maar goed, geniet de laatste maanden!

  • 30 Januari 2014 - 22:59

    Wibo/Joke:

    Hoi Katja,
    Mooi dat het klikt met je nieuwe huisgenoten!
    Zwaar trainingsprogramma hoor, vooral als je al zo vroeg moet, vóór school. Zou niks voor mij zijn, dus wij vinden het echt stoer.
    Wel jammer dat je eigenlijk weinig bij leert op school, maar goed, dan kun je je helemaal op softbal storten (en jagen en dat soort dingen....:)

    Heel veel plezier, groetjes van Wibo en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Carbondale

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 17294

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: