nog 9 dagen - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu nog 9 dagen - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

nog 9 dagen

Blijf op de hoogte en volg Katja

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Carbondale

De afgelopen weken hebben we heel veel wedstrijden gespeeld. Er waren super veel afgelast dus we hadden voor 2 weken lang 6 dagen per week wedstrijden. Het was slopend, elke dag ongeveer 6 uur bezig zijn met softbal en als je uit speelt soms ook nog reizen. De college die het dichtst bij was was 35 minuten rijden maar we konden ook zo 2,5 uur onderweg zijn. Dat zijn dus nog eens een slopende 5 uur aan reizen + 6 uur aan softbal.

Ook vierde ik voor het eerst mijn verjaardag alleen, het was wel ontzettend raar en ik voelde me niet heel erg jarig. Gelukkig kon ik skypen om 00.00 nederlandse tijd en pakte ik mijn kadootjes van mijn ouders uit. Ook mijn Amerikaanse “moeder” (moeder van Macie) had me shorts gegeven en een underarmour shirt. Echt zulke lieve en goede mensen!!:) Amanda had een appeltaart voor me gebakken, zij maakt echt de beste appeltaart die er is!! We speelde zaterdag op mijn verjaardag 45 minuten van Mackenzies huis af dus ze kwam me ophalen samen met haar vriend Ben zodat ik het paasweekend bij haar en haar familie kon blijven. En zo had ik ook wat familie bij me op mijn verjaardag☺ Ze hadden een taart voor me gehaald (een ijstaaaart mijn favoriet) en haar moeder had een mooi shirt/blousje gekocht . Mackenzie had een Alabama tshirt gekocht en nog 2 andere shirts.

Zondag was het Pasen en gingen we om 10 uur naar de kerk. De jongens allemaal strak in pak en de meisjes in een jurkje of een nette outfit. Zo typisch dat sommige Amerikanen naar de kerk gaan in sportschoenen, kaki broek en een underarmour polo hahah. Zo was het ook in mijn speech class, jongen moeten netjes en geen spijkerbroek hoor dat was streng verboden. Maar dan vervolgens wel sportschoenen en underarmour polo… De kerkdienst was best saai.. het was in een supergroot gebouw dat niet eens op een kerk leek en er zaten echt ongelofelijk veel mensen binnen. Het duurde bijna 2 uur lang en daarna was er een file in het parkeergebied omdat iedereen tegelijk eruit ging op weg naar de vele eetgelegenheden. Wij gingen eerst naar Ben zijn zus die ongelofelijk lekker maar ook ongelofelijk veel had gekookt. Er waren denk ik wel 15 verschillende gerechten, allemaal vers gekookt terwijl er misschien 10 mensen waren. Amerikanen zijn wel echt super gast vrij vind ik, je bent altijd welkom. Vervolgens gingen we naar Mackenzie haar oma die een heel terrein had met allemaal quads, race bikes en een soort van buggy. Mackenzies neven waren allemaal ongelofelijk redneck en waren continue aan het racen. De hele garage was dan ook gevuld vol met bekers en medailles van crossen. Ik had ook in die buggy gereden met haar vader, het was echt super eng haha. Het had echt een enorm vermogen dus als je optrok voelde je dat achtbaan gevoel in je maag. Het had echt enorme vering dus ookal ging je over de gekste hobbels het voelde gewoon alsof je op asfalt reed. Na haar oma gingen we naar haar huis waar we ons 3e diner hadden.. Al haar neefjes en nichtjes waren daar en wij verstopte de eieren voor ze. Ik had zo ongelofelijk veel gegeten want alles was zo lekker dat ik gewoon bijna moest kotsen tegen het eind van de avond… zodra ik ging liggen kwam al mijn maagzuur omhoog en kon ik gewoon niet slapen… al met al het was een geslaagd weekend.

Het weekend erna speelde we regionals tegen Macie, we speelde thuis omdat we het weekend ervoor 2x hadden gewonnen van ze. Ik denk dat we allemaal dachten van nou die pakken we wel aangezien een van onze sweeps 19-4 was. Helaas, 2x verloren en toen zat het seizoen voor ons er weer op.. Macie vroeg na de wedstrijd of ik met haar naar huis wilde dus ik snel mijn spullen pakken en mee naar Patoka. Het was alweer goed weer maar toch gingen we zaterdag de hele dag shoppen in de mall… o ze zijn zo koopverslaafd… Zondag hebben we de hele dag buiten doorgebracht aangezien zee en nieuwe go kart hadden. Ze hebben een eigen meer dus we gingen vissen, echt serieus we hadden ongeveer 25 vissen gevangen. Ik probeerde dapper eentje van de haak te halen maar hij begon helemaal te spartelen dus liet ik hem uit schrik vallen op het gras.. oh ik ben toch ook zo een mietje… Daarna kregen we echt een zieke onweersbui over ons heen dus gingen we in de modder crossen met de go kart(mudding op zn rednecks). Ik ga dit soort dingen wel echt missen aangezien ik wel een outdoor persoon ben en ik midden in de stad woon waar dit soort dingen gewoon niet kunnen. Ook had ik rondgereden in de auto van KC(Macie haar vriend) omdat die geen automaat heeft en ik natuurlijk in Nederland ook in een schakelauto moet gaan rijden.

Nog maar 9 dagen en dan zijn mijn ouders er al.. ik kan echt niet wachten om te gaan reizen door de VS want ik ben het echt zat deze plek. Ik kan het gewoon niet uit staan dat ik mezelf nergens naar toe kan rijden omdat ik geen auto heb en het logisch is dat mensen niet altijd hun auto willen uitlenen.

liefs

  • 05 Mei 2014 - 22:19

    Je Allerliefste Tante:

    Hej lieve Katja,

    Wat fijn dat Macie en haar moeder zo hun best doen voor je, met je verjaardag en paas enzo Fijn hoor dan ben je toch niet helemaal alleen. 9 daagjes en dan heerlijk met mama en papa reizen. Kun je ook lekker autorijden en je ouders lekker onderuit op de achterbank haha.
    Sven en Sophie hebben hun koffers ook al gepakt, ik ga ze super verwennen hier.
    Nou nog even en dan heerlijk genieten, dikke kus Petra

  • 05 Mei 2014 - 22:32

    Jorrit:

    Kat kat kat,

    Ik lees hier toch een paar interessante dingetjes hoor.
    Wij gaan dus een x vissen, lekker outdoor ;)
    En wat we altijd al gedacht hebben, er schuilt gewoon een klein boertje in je. Lekker naar grun komen, lekker outdoor op t platte land :p

    Geniet van je laatste paar dagen en veel plezier met je ouders! Tot snel xx

  • 06 Mei 2014 - 11:27

    Krista:

    Lieve Katja,
    Wat heb je toch veel meegemaakt in het afgelopen jaar in de USA! Mooie contacten gelegd met verschillende mensen (o.a.Randy en zijn familie, Teresa, Macie, Mackenzie, Connor) naar de kerk geweest, op jacht gegaan, twee keer in een softbalteam moeten aansluiten, naar verschillende mall's, sneeuwquad gereden, rijbewijs gehaald, zelf gekookt en de was gedaan :), problemen op moeten lossen, ervaren dat niet alle mensen even eerlijk zijn(boos en verdrietig zijn hierover), hamburgers eten en refill, onder de bank gekropen voor de tornado, flink onweer gehad. Kortom, als je terug komt kun je terugkijken op een mooie periode in Amerika, dit neemt niemand je meer af!
    Wij zijn supertrots op je, wat heb je jezelf goed gered en wat heb je veel initiatief getoond om contacten te leggen en je tijd daar volop te benutten en te genieten van alle dingen.
    Nog even en dan kunnen we je "live" gaan knuffelen en ons laatste geld gaan opmaken in Las Vegas :).
    Dag allerliefste dochter van ons, tot gauw!
    XXXXXXXXXXXmama/papa

  • 07 Mei 2014 - 22:53

    Anniek:

    Hij kat,

    Klinkt echt super tof weer allemaal, klinkt het of de laatste loodjes wel zwaar waren. Geniet van je welverdiende vakantie met paps en mams en kijk heel erg uit naar alle foto's en verhalen als je weer terug bent in nl!

    Dikke kus van je nichie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Carbondale

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 17238

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: