Merica - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu Merica - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

Merica

Blijf op de hoogte en volg Katja

02 Februari 2014 | Verenigde Staten, Carbondale

Het eerste weekend was ik op zaterdag met Mackenzie en Ben(haar vriend) naar Paduca gegaan, een stad in de staat Kentucky. Het eerste wat Mack en Ben zeiden was dat het legaal was om seks te hebben met dieren in die staat.. heel apart. Het was maar een uur rijden, voor Amerikaanse begrippen dus niks. We zijn gewoon lekker gaan shoppen in de mall. Er was nog steeds nieuwjaarssale dus ik had een paar goede koopjes gedaan. Ik had voor $13.50(10 euro) een nike trainingsbroek gekocht terwijl die normaal 50 dollar was. Zondag waren we naar de film gegaan in de avond want we hadden maandag vrij. Natuurlijk moest ik wel gewoon om 7:45 trainen in de ochtend haha..

Op donderdag gaan we met het hele team meestal eten bij buffalo wild wings omdat de wings dan 60 ct per stuk zijn ipv 1.29 haha. Het klikt gelukkig steeds beter met de meiden uit mijn team, het heeft gewoon even wat tijd nodig. We kijken veel basketball wedstrijden en onze school is echt heel goed! Het is echt super relaxed dat we een eigen lockerroom met twee banken erin hebben want nu het zo koud is (gevoelstemperatuur -31) wil ik niet naar huis lopen dus kan ik gewoon slapen op de bank tot dat mijn lift komt. Het is ook veel handiger om al mijn spullen op school te hebben want zo hoef ik niet te sjouwen met mijn grote catcherstas. De lessen blijven vooralsnog oersaai, ik kan het echt niet uitstaan soms. Behalve Engels 2, dat is echt ontzettend moeilijk. Het is Engelse literatuur eigenlijk en ik snap er weinig van dus ik ga overleggen of ik het mag laten vallen.

Het tweede weekend hadden we op zaterdag gewoon weer trainen en daarna een signing met de nieuwe softbalsters die pas in September 2014 komen. Ik stond ook op de taart omdat ik ook officieel nieuw ben. Mackenzie haar ouders en broertje kwamen op zaterdag om haar op te zoeken en toen zijn we met zijn allen naar de basketballwedstrijd van de jongens geweest. In de avond zijn we met zijn alle uit eten geweest bij een Mexicaan, ik haat de mexicaanse restaurants hier echt (op de gratis onbeperkte nachos na) want het gehakt is volgensmij gewoon chemisch samengesteld en zit er helemaal geen echt vlees in. Dus ik nam maar gewoon een salade. De hele familie bleef ook slapen haha, dat was erg knus in zo een appartementje. Op zondag gingen we naar een national park waar een Little Grand Canyon was. Dit was dus een heeeele verkleinde versie van de Grand Canyon, het water heeft ervoor gezorgd dat er een deel van de rotsen is uitgesneden dus er loopt nu een waterval door heen. Je kan het googlen voor wat fotos. We zijn er doorheen gelopen omdat al het water was bevroren, het was nog best tricky want sommige stukjes waren best moeilijk beklimbaar. We hebben daar het wandelpad gevolgd maar dat liep uiteindelijk dood bij twee hele grote bevroren watervallen dus dat ging niet door en moesten we helaas weer dat hele klere eind terug lopen.. want ja ik houd niet zo van wandelen haha… Daarna hadden we geluncht bij ‘Panera Bread’, ongeveer het enige lunchcafe met eetbaar brood in heel amerika naast de subway, maar dit was wat van betere kwaliteit. Gewoon brood zoals het hoort.

Volgend weekend is het plan dat Macie van mijn oude huis langskomt om bij te praten:):) En 2 weken daarna hebben we al weer onze eerste wedstrijden in Mississipi!

Liefs

  • 07 Februari 2014 - 12:16

    Krista En Ben:

    Lieve Katja,

    Het heeft natuurlijk tijd nodig om te wennen in een nieuw team, maar het komt goed :) We hopen wel dat het minder koud is op 21 februari als je de eerste wedstrijd speelt, misschien dan maar een bivakmuts op en skihandschoenen aan i.p.v. een catcher-handschoen (of je dan veel zult vangen betwijfelen we ha). Tip: ijshockeykleren???
    Blijf genieten en zet hem op voor de 1e wedstrijd (misschien kunnen we deze wel volgen via de website van Northeast Mississippi TigerFest).
    Enne, leuke foto van jou als Lady Vols speelster :) op de website van John A Logan, zo Amerikaans!

    Dikke kus van ons

  • 08 Februari 2014 - 10:23

    Bernhardine:

    Lieve Katja,

    Wat fijn dat er al een beter klik is met het team. Dat kan toch niet anders met jouw persoontje :) Brrr dat is wel erg koud qua gevoelstemperatuur. Hier is het nog steeds geen winter en volgens mij gaat dat ook niet meer gebeuren. Wat grappig die mini Grand Canyon, alvast een voorbereiding voor het grote werk?? Veel succes met alles en lieve groeten van mij! xx

  • 16 Februari 2014 - 21:58

    Wibo/Joke:

    Hey Katja

    Mooi dat het wat lekkerder loopt met de meiden van je team. Maar toch: zou je niet overstappen naar basketball? Zo te lezen vind je dat ook leuk en dat kun je in elk geval binnen spelen! Niet normaal, die temperaturen bij jullie.
    Jammer dat die lessen zo saai zijn en Engelse literatuur weer te moeilijk...
    Maar goed, veel succes met de eerste wedstrijden en veel plezier met alles!

    groetjes van Wibo en Joke

  • 18 Maart 2014 - 14:38

    Jorrit:

    Kat,

    Ik loop wat achter met lezen maar ben nu op me werk en verveel me dus ik denk ik ga bij lezen haha..
    Wat een temperaturen he, gelukkig is het hier alweer bijna lente :)

    Fijn dat je het kan vinden met de nieuwe meiden, succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Carbondale

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 17310

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: