the last day of the journey - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu the last day of the journey - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

the last day of the journey

Blijf op de hoogte en volg Katja

26 Mei 2014 | Verenigde Staten, Carbondale

Mijn laatste 9 dagen waren waarschijnlijk een van de beste ondanks alle final exams. Het was voor het eerst superheet(30 graden) dus eindelijk konden we dingen buiten doen. Ik heb van maandag tot donderdag bij het zwembad gelegen, veel appartementen complexen hebben een buitenzwembad voor de bewoners en heb je een pas nodig om in te komen maar er was 1 complex waar het echt helemaal niks uit maakte en de bierblikjes en flessen wodka in het zwembad dreven. Ik kreeg een soort mallorca gevoel want er waren alleen maar dronken mensen en het water was alleen om in te staan omdat er veel te veel mensen waren. Ach het was gezellig haha.

Dinsdag avond waren ik en Mackenzie en nog heel veel anderen naar een buiten bar gegaan, het was nog steeds 25 graden ‘s avonds dus het was echt super relaxed, echt zo een lekker zomer gevoel.
Mackenzie had nieuwe mensen ontmoet tijdens het klif springen en die jongen had een boot dus we hadden bedacht om woensdagavond met een aantal mensen op de boot te gaan naar een eiland en daar het typische “bonfire” te maken maar uiteindelijk kwamen er zo ongelofelijk veel mensen (30) dat het onmogelijk was om met het vissersbootje wat nog net 6 mensen hield naar het eilland op en af te varen. We besloten daarom maar gewoon om naar het grasstrandje te rijden dat aan het meer ligt. De jongens lekker taken zoeken en het kampvuur aanmaken en ondertussen de muziek keihard aan in de auto met de achterbak open want er is gewoon niemand in de buurt die er last van kan hebben. Echt iets wat ik ga missen want dit soort dingen kan je niet in Amsterdam haha. Het was echt een super gezellige avond.

Vrijdag ging ik Mackenzie mee naar huis samen met Amanda want we zouden zaterdag gaan kamperen bij een meer 30 minuten van haar huis. Het was echt prachtig weer en het meer was echt supermooi. We sliepen in tenten en ik dacht nou ze hebben vast wel grasveldjes maar nee hoor gewoon op het grind, echt heel apart. Het was wel echt een luxe campingplek met een grill(duhhh waar moet je anders de hamburgers en sausage op grillen), een lampenstandaard, picknicktafel en houtblokken voor je kampvuurtje. We hebben de hele dag gewoon lekker gerelaxed, gekanoed(mijn nederlands….?), gevist, hamburgers gebakken, worstjes gebakken en gezwommen. Ook zag ik voor het eerst een schildpad hahah, het was echt zo bijzonder want ik wist helemaal niet dat ze schildpadden in Illinois hadden en zeker niet schildpadden die konden zwemmen, of klinkt dat nou heel dom? In ieder geval heb ik lekker met de schildpad geknuffeld…

Ben was zo slim geweest om alleen de binnentent mee te nemen dus toen het 1 uur was moesten ik, Amanda, Mackenzie en Ben in de auto’s slapen want we kregen twee dikke stormen over ons heen. De stormen waren weer echt abnormaal en het onweer was weer overal en er waren echt een paar zieke klappen. Ik was blij dat ik in de auto zat, als we de buitenkant van de tent wel hadden was ik waarschijnlijk alsnog in de auto geeindigd want ik blijf mooi daar niet liggen in de tent. De volgende dag zouden we in eerste instantie pas na de lunch vertrekken maar iedereen had zo verrot geslapen en alles was nat dat we al om 8 uur vertrokken. Zondag moesten ik en Mackenzie weer terug omdat we finals hadden maandag en ik moest ook mijn spullen gaan pakken. Ik ging maandag avond voor het laatst met Mackenzie eten bij mijn favoriete tent; Buffalo Wild Wings. Dinsdag moest ik dan echt afscheid van haar nemen wat ik echt heel moeilijk vond. Ik kan met veel mensen opschieten maar haar ga ik toch wel echt heel erg missen. Haar moeder en oma hebben gezegd dat wanneer ze slaagt (over 1.5 jaar) ze een ticket naar Amsterdam betalen!!! Ik hoop echt dat dat lukt maar ik ben er van overtuigd dat het gaat gebeuren.

Theresa kwam me dinsdag ochtend ophalen en had nog een extra tas meegenomen want het paste echt niet allemaal erin.. Macie en Theresa hadden me verrast want we gingen dinsdag avond naar de Cardinals-Cubs!! Het was redelijk koud en ze speelde 12 innings.. gelukkig hadden de cardinals gewonnen. We zaten echt super dichtbij aan de 3e honk kant. Haar oom heeft kaartjes op de 2e rij dus toen zij weg gingen waren we daar nog gaan zitten en het was echt super raar om eigenlijk gewoon op het veld te zitten. Ik en Macie waren ook nog op het grote scherm gekomen met de “muscle flex cam”. Elke inning moeten mensen uit het publiek iets doen en opeens zagen we onszelf op dat grote beeld en moesten we onze muscles flexen haha het was echt te grappig.

Woensdag reden we naar Danville naar mijn oude coach zijn huis want we zouden daar mijn ouders ontmoeten. Iedereen bleef daar eten en daarna moest ik toch echt afscheid nemen van Macie en Theresa. Ze hebben zo veel voor mij gedaan en daar ben ik ze echt eeuwig dankbaar voor. Ook Macie en Theresa zijn van plan om naar Amsterdam te komen of misschien naar Las Vegas hier als ik daar ook ben!! Ik had nog even met Conor en KC(Macie haar vriend) afgesproken om gedag te zeggen en ik ga hun zeker ook wel missen. KC woonde letterlijk bij ons en met Conor heb ik super veel dingen gedaan en hij heeft me alles geleerd over het jagen. Ik en mijn ouders bleven slapen en in de ochtend had ik nog getraind met mijn oude coach. Ik miste het zo erg.. maar helaas het is niet anders.

Nu ben ik opweg naar al het moois in Amerika en ik zou jullie zeker op de hoogte houden.
Afgelopen jaar was zeker een moeilijk jaar, ik heb heel veel dingen meegemaakt, en zeker niet altijd goede dingen. Maar ik denk dat ook super veel geleerd heb, over mensen maar ook dingen in het leven(hoe dramatisch dat ook klinkt). Ik heb super veel over mezelf geleerd. Natuurlijk heb ik ook super dingen meegemaakt en ik zal de goede herrineringen voor altijd onthouden en ik ga heel veel dingen hier ook zeker missen. Het zal heel raar zijn om weer bij mijn ouders te wonen, ik vond het eigenlijk wel prima op mezelf. Het jaar lijkt voorbij gevlogen te zijn, hoewel sommige weken wel maanden leken te duren, achteraf is het zo voorbij. Ik denk dat ik best nu wel me heb aangepast aan het leventje hier dus het word wel weer even wennen in Nederland. Hopelijk ben ik ingeloot in fysiotherapie, zo niet dan ga ik misschien nog wel een ander land verkennen.

ps dit verslag is een week oud maar ik had ff geen internet in yellowstone haha. voor de verslagen van deze reis moet je bij mijn moeders waarbenjijnu kijken!

  • 27 Mei 2014 - 11:22

    Jorrit:

    Super ervaring kat! Je bent echt volwassenen geworden ;)

    Heel vee plezier de laatste weken met je ouders en tot snel! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Carbondale

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1076
Totaal aantal bezoekers 17317

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: