Tornado's en ijsttormen - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu Tornado's en ijsttormen - Reisverslag uit Carbondale, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

Tornado's en ijsttormen

Blijf op de hoogte en volg Katja

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, Carbondale

Macie en haar moeder waren zaterdag langs gekomen wat ik echt supergezellig vond want ik miste ze best wel. We gingen eerst lunchen bij een heel goed italiaan restaurant(soort van fastfood, maar wel heel lekker), ik denk dat dit een van de gezondste fastfood is naast de subway en de goede broodzaak waar ik met Mackenzie en haar ouders had gegeten. Daarna hadden we een pedicure genomen en moesten we natuurlijk nog even shoppen met Macies (onzettend lieve en zorgzame) koopverslaafde moeder.

Ook was ik voor het eerst mee gegaan met mijn huisgenootje Mackenzie naar haar kerk op donderdag avond. Het is niet echt een kerk maar gewoon een huis en de “kerkdienst” gaat via onze school zegmaar. Het is ook eigenlijk niet echt een kerkdienst haha. Het is zegmaar gewoon een groep jongeren die bijeenkomt en kookt, spelletjes doet, zingt en dan een beetje uit de bijbel leest. Ik vond het echt supergezellig, die mensen waren echt zo openhartig en zo geinteresseerd en lief. Er waren allemaal verschillende culturen en het eten was echt ongelofelijk goed en er was echt heel veel(en gratis, hollanderrrr…). Maar het was ook best heftig aangezien ik als Hollander met 0 ervaring van de Bijbel en de kerk naar de “kerk” ging. Ik vond de Bijbel doornemen best interessant omdat ik er echt geen hol van snap en die pastoor was vrij jong(uit Zimbabwe) en legde het echt op een leuke manier uit met grapjes ertussen door. Sommige dingen ware ook gewoon echt waar en best leuk om over na te denken maar dat was meer filosofisch correct voor mijn gevoel dan dat het echt Bijbel correct was zegmaar. Maar ik vond het wel leuk om wat meer na te denken over aspecten van denken en hoe het je dagelijks leven beinvloed. Ik vond het bijvoorbeeld wel heel moeilijk toen het ging over mensen die zich afvroegen of er een God bestond/ helemaal niet geloofden. Ik voelde me best aangevallen en ongemakkelijk zeker omdat alleen Mackenzie daar wist dat ik niet echt gelovig was. Het was ook best wel moeilijk bij het onderdeel verhalen vertellen over wat God voor je gedaan had de afgelopen weken want twee vrouwen raakte nogal geemotioneerd en ze zei dat ze geen geld had en op een dag opeens 300 dollar had om haar schuld af te betalen en volgens haar kwam dat dan door God. Dat soort dingen vond ik echt heel moeilijk om me daar bij neer te leggen want sommige gedachtes kan ik wel begrijpen en zou God een logische verklaring voor kunnen zijn maar God stopt niet ff 300 dollar op je rekening.

Het weekend daarna hadden we onze eerste trip naar Mississippi! Ik vond het echt heel fijn om even weg te gaan want elke dag binnen trainen omdat buiten te koud is is gewoon zo ongelofelijk saai aan het worden. Helaas kon ik nog niet spelen omdat ik tendonitis in mijn biceppees heb. Het was zo’n 6 uur rijden maar het was gelukkig warm. Onze wedstrijd vrijdag was afgelast omdat t donderdag heel slecht weer was en we weer moesten onderduiken omdat er een tornado watch was. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee maar het was wel weer even spannend. Het was ook best logisch omdat het woensdag -11 was en donderdag 22 graden haha… De temperatuur verschillen zijn nogal apart hier. We speelde 3 wedstrijden zaterdag waarvan we er maar 1 gewonnen hebben. Het was gewoon moeilijk om ons aan te passen want we hadden maar 1x buiten getraind en de pitchers deden het gewoon nog niet zo goed op de heuvel. Ik mocht wel rennen voor de catchers maar in de 3 wedstrijden waren ze maar 1x op het honk gekomen dus ik kon maar 1x rennen..

Donderdag was onze wedstrijd afgelast omdat het -8 was en nu ligt er 10 cm sneeuw dus ik denk niet dat we aankomende donderdag kunnen spelen.. De wedstrijd is verplaatst naar 24 maart wanneer Tony en papa er zijn dus gelukkig want dan kunnen ze meer wedstrijden kijken!
Morgen mag ik eindelijk beginnen met gooien en dan ben ik als alles goed gaat weer fit voor de 1e competitie wedstrijd!
Liefs

  • 06 Maart 2014 - 10:43

    Krista :

    Lieve Katja,
    Wat jij teveel hebt aan winter (ijs,sneeuw,winterstormen) hebben wij te weinig hier in Nederland. Het is geen winter en het zal ook geen winter meer worden denken we. Interessant om eens met mensen van gedachten te wisselen die een hele andere achtergrond en visie op het leven hebben.
    We hopen dat je binnenkort wel kunt spelen anders zit je nog tot september of zo in de USA voor inhaalwedstrijden haha.

    Dikke kus van ons!

  • 18 Maart 2014 - 14:41

    Jorrit:

    Zo ik ben weer bijgelezen ;)

    Interessante verhalen over het geloof/kerk...Al bijna bekeerd?? :P
    Apart om te horen dat de temperatuurverschillen zo groot zijn..Hier is het bijna zomer zeg maar.

    Alvast heel veel plezier met je pa en Tony!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Carbondale

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 17309

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: