week 1 - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

week 1

Blijf op de hoogte en volg Katja

16 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Danville

8 augustus was de grote dag dan toch echt aangebroken, hop naar Amerika om mijn droom uit te laten komen. Na een moeilijk afscheid moest ik dan toch echt het vliegtuig in. Het was een relaxte vlucht met weinig turbulentie, de overstap was nogal hectisch aangezien de Amerikanen nogal van veiligheid houden. Mijn tweede vlucht was een binnenlandse vlucht en was verschrikkelijk, ik kon mijn drinken niet op het tafeltje zetten want het vliegtuig ging heen en weer als een gek.
Ik werd opgehaald door mijn coach, hij is heel aardig en praat aan een stuk door. Ik was zo moe die avond dat ik meteen naar bed ben gegaan. De eerste drie nachten heb ik bij mijn coach doorgebracht.

Vrijdag had ik om 8.00 een medische keuring maar ik was al om 5 uur op door mijn jetlag. Ik werd door een teamgenoot gebracht, we hebben de hele weg lang gepraat en ze is (alle amerikanen trouwens) heel behulpzaam. In de middag heb ik met haar bij een fastfood restaurant gegeten. Daarna ben ik met mijn coach het outfield gaan maaien op een supergrote grasmaaier waar je op kon zitten, ik ben een goeie boerin volgens hem..

Zaterdag ben ik met mijn coach en zijn gezin naar een major league baseball wedstrijd geweest: Cardinals vs. Cubs. De dochters van mijn coach waren er ook, ik heb heel veel gepraat met Mariah, zijn middelste dochter. Ik mag van haar bellen als ik een weekend vrij ben en dan kunnen we naar een football game. Ik ben blij dat iedereen hier zo goed voor me zorgt! Ook zijn we op de "arch" geweest. Dat is een 192 meter hoge boog waar je in kan, je moet geen claustofibie hebben want je gaat met zijn vijfen in een kleine bol zonder raam naar de top( want de arch is geheel van metaal). Ook heb ik de Mississippi gezien!

Zondagavond ben ik in mijn huis ingetrokken, mijn huisgenoten zijn April, Madison en Macie. Ze zijn allemaal heel aardig en we kunnen goed met elkaar opschieten. Macie's moeder heeft alles in mijn kamer gebracht (en betaald), ze zijn echt heel aardig. Het huis is supergroot, we hebben twee verdiepingen. Er zijn 2 badkamers en 5 slaapkamers en nog heeeeel veel andere kleine ruimtes. We hebben ook 2 woonkamers.

Ze zijn hier heel erg gelovig, dat betekent hier bidden voor het avondeten(bij mijn coach thuis alleen) en bidden na de training...Mijn coach heeft een afschuw tegen homoseksuelen, dat is iets waar ik echt een hekel aan heb want hij zal nooit mijn mening hierover accepteren. In mijn dorp ( 33.000 inwoners) zijn meer dan 50 kerken dus dat zegt genoeg.

Maandag was onze eerste schooldag, het was nogal saai omdat het een algemene klas was. Wat me wel opvalt is dat de amerikanen over het algemeen niet heel slim zijn, sommigen wisten niet wat discriminatie was en invalide wisten ze ook niet. De lessen gaan over hoe je moet leren en hoe je je boodschappen onthoudt, echt belachelijk.(meisje uit mijn team weet niet wat 15+15 is, zegt dat genoeg..?) In de middag hadden we training maar het was meer een soort evaluatie. We moesten sprinten, gooien enz.. Ik ben redelijk snel hier omdat er nogal wat stevige meisjes in mijn team zitten. Mijn coach gaf me zelfs een compliment dat ik mijn armen het best van iedereen gebruik tijdens het rennen. Ook ben ik de beste in situps en jumpropes. Qua gooien zit ik niet zo goed maar dat wist ik al, ik ben niet de slechtste maar wel een van de slechtere. Mijn coach zegt dat het allemaal wel goedkomt omdat het aan mijn techniek ligt. Daarnaast heb ik veel complimenten gekregen over slaan(rechts) en dat geeft me echt veel zelfvertrouwen.

Dinsdag zijn er al 2 meisjes gestopt, erg jammer want ze waren best goed. Ze vonden het programma denk ik te zwaar aangezien we elke dag trainen en daarnaast hebben we 30 minuten cardio in het fitness center en 2,5 uur krachttraining.
Ik mocht dinsdag dan ook niet veel gooien omdat ik veel spierpijn had, mijn coach vond het raar dat ik zo stijf was omdat we maandag eigenlijk niet meer dan 10 ballen hadden gegooid naast onze warming up.

Voorderest is het ontbijt niet te eten hier en iedereen eet fastfood voor lunch of avondeten. Ik heb tot nu toe elke dag minstens 1x fastfood gegeten, dit komt vooral doordat we zo weinig tijd hebben om iets te doen. We hebben na training maar 45 minuten om ons om te kleden en te eten en daarna naar een meeting te gaan.

Ik heb echt weinig tijd om iets te schrijven dus het wordt waarschijnlijk pas over 2 weken!

Xxxxx katja

  • 16 Augustus 2013 - 07:18

    Jorrit:

    Haha, altijd al geweten dat er een boerin in je schuilt!
    Leuk om zo je verhalen te kunnen horen, enjoy!!

  • 16 Augustus 2013 - 08:39

    Bernhardine:

    Goedemorgen Katja,

    Wat fijn dat iedereen zo aardig voor je is, goed om te horen. En dat fastfood, ja dat vond Monica ook niet fijn in de vakantie. Ik weet nog dat we paar keer op de hotelkamer een picknick als ontbijt hadden met in ieder geval gewoon brood.

    En 55 kerken echt iets voor jou :)

    Vind het echt stoer van je dat je dit doet, veel plezier nog en we kijken uit naar je volgende verslag!!

    Lieve groet van Michael en mij.

  • 16 Augustus 2013 - 09:21

    Krista En Ben:

    Lieve Katja

    echt leuk om je verslag te lezen!! Het klinkt allemaal goed en dat is zeker voor de eerste week voor jou super maar voor ons in het verre Nederland nog veel en veel beter:)
    En je andere droom is eigenlijk ook al uitgekomen: rijden op een grasmaaier hahaha. Kunnen we hier ook wel doen maar denk dat onze tuin te klein is.
    Geniet, niet teveel hotdogs, hamburgers,kipnuggets enz eten (hoe is daar de fritessaus?)

    Dikke, dikke kus van ons (papa en mama, kunnen we dat nog wel zeggen als je 18 bent?)

  • 16 Augustus 2013 - 09:29

    Yvonne Immers:

    Haha Kat, geweldig stukje!! Voor mij ben je Tante Greet jr. ;)
    Veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    groetjes Yvon

  • 16 Augustus 2013 - 10:46

    Tjeerd:

    Hey Katja,

    Wat leuk om van je te horen en wat fijn dat alles zo goed gaat. Goed dat je je draai al zo snel lijkt te hebben gevonden. Je zal wel volledig afgetraind terug komen met zoveel sport! Probeer maar wel af en toe al dat fastfood te ontlopen, groente is best lekker. Geniet ervan en pas goed op jezelf.

    Groetjes,

    Tjeerd

  • 16 Augustus 2013 - 10:47

    Je Allerliefste Tante:

    Hoi Lieve Katja,

    Wat een fijn verslag, ik vind het super dapper dat je dit doet en ik ben ook heel blij dat je je droom waar kan maken.
    Ik heb van mama de fotos van je kamer gezien en de rest, even opleuken en het ziet er goed uit, lekker ruim. Het boerin zijn zit dus toch in de genen haha als ik ooit mijn tuin heb neemik jou meteen aan als grasmaaier.
    Geniet van alles om je heen en ook van de slang op school. Maak er wat moois van meid.
    Hele dikke knuf, xxPetra

  • 16 Augustus 2013 - 11:23

    Amber :

    Lieve Kat,

    Wat een leuke verhalen!
    Fijn dat je goed kan opschieten met je huisgenoten!!!
    Geniet nog en we gaan snel skypen!

    xxx

  • 16 Augustus 2013 - 11:31

    Dora:

    Hee kattie!!

    Klinkt echt superleuk allemaal behalve het hele katholicisme daar, snap dat het lastig is als je coach zo conservatief is maar het is het allemaal waard zo te horen! Volgens mij kom je echt als een kastoe terug met kerst haha! Wel handig want dan kan je nog beter met ons beuken op awakeeee :D! Wel echt een zwaar trainingsschema maar ja je bent een bikkel dus ik heb er alle vertrouwen in!!

    Kusss Dora

  • 16 Augustus 2013 - 19:40

    Oma Hetty:

    Lieve Katja
    ik vind het fijn dat je het naar je zin hebt en dat je leuke meisjes getroffen hebt.
    Ik denk iedere dag wel een keer aan je hoe je het zal hebben. (en van dat bidden word je niet slechter hoor)
    Kus van je oma

  • 16 Augustus 2013 - 22:10

    Wibo/Joke:

    Hey avonturierster!
    Leuk om je belevenissen van de eerste, spannende, week te lezen! Geweldig dat je zo goed opgevangen bent en dat je het goed kunt vinden met je huisgenootjes.
    Hard blijven trainen hoor, anders kennen we je straks niet meer terug na al dat fastfood eten!
    Geniet van alles wat je meemaakt en blijf vooral goed opletten bij de lessen over hoe je je boodschappen moet onthouden..:)

    groetjes Wibo/Joke

  • 18 Augustus 2013 - 14:07

    Sébastien Brunekreef:

    Hey Katja,

    Leuk zo'n blog waarin je bijhoudt wat je allemaal beleeft!
    Zo te lezen is de droom die je naleeft alleen maar groter geworden met alle nieuwe indrukken en fijne mensen om je heen.
    Pas maar op daar: als je lang in Amerika blijft dan ben je straks vast een geduchte tegenstander voor iedereen, maar dan ben je op een gegeven moment ook zwaar gelovig geworden en weet je straks ook niet meer wat 15 + 15 is als je met al die 'slimme' mensen omgaat, haha.

    Groetjes,
    Sébastien

  • 18 Augustus 2013 - 14:20

    Nelleke Nijenhuis:

    Katja!

    Wat een geweldig avontuur! Heel veel succes!

    Groetjes Nelleke

  • 20 Augustus 2013 - 14:44

    Melissa:

    Kattieee, boerinnetje van me!
    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    We gaan snel weer een keer skypen! Van het weekend was even kort met z'n allen, dus even snel wat langer!
    veel plezier en tot snel!
    xxxxxx

  • 15 September 2013 - 20:32

    Cherie Shamier:

    Hoi Katja
    Ik las net je reisverslag. Moedig, dat je dit avontuur aangaat. Wat goed, dat je ouders je durven laten gaan. Ik had het niet gekund om één van mijn dochters op zo'n jonge leeftijd al te laten uitvliegen. Fijn, dat je het naar je zin hebt. Nog echt geen heimwee? De kleine Sam groeit als kool en wordt hoe langer hoe leuker. Lana kan elk moment bevallen, want ze is volgende week zondag uitgerekend. Ik hoop maar, dat de kleintjes het nest niet zo snel zullen verlaten, want ik wil nog heel lang van ze genieten en ze nog heel lang dicht bij me hebben.
    Je zult wel denken wat een tuthola! Wel, Katja doe je best en geniet. Ik kijk uit naar je volgend reisverslag.
    Groetjes Cherie

Tags: danville

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danville

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 17417

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: