de eerste echte schoolweek - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu de eerste echte schoolweek - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

de eerste echte schoolweek

Blijf op de hoogte en volg Katja

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Danville

Sinds we in ons huis zijn ingetrokken loopt het allemaal niet zo soepel, we hebben al een lekkage gehad in de kelder waar ik slaap. Er kwam zwarte troep uit de putjes. Daarna ging de vaatwasser kapot en we hadden tot twee keer toe lekkage in de keuken. Toen we eindelijk een wasmachine hadden bleek die ook kapot te zijn, dus die moest ook gemaakt wroden en daarna bleek dat de ingenieurs een gaslek dachten te ruiken. Dus vrijdag kwam er iemand voor het gaslek, wat er uiteindelijk niet was gelukkig. De twee weekenden ben ik mee gegaan naar het huis van mijn huisgenootje Maddie. Het eerste weekend hebben we lekker gerelaxed in hun zwembad en daarna sportspullen geshopt. Dit weekend was het heel erg warm en benauwd en zijn we naar een vlooienmarkt geweest en hebben we lekker de hele dag in het zwembad gehangen. Daarna kwam April langs, een ander huisgenootje van me, en zijn we naar het city museum geweest in St.Louis. Het is een soort van speelparadijs waar je kan klimmen en klauteren. Het is echt een heel raar gezicht want zowel jong en oud komen daar en iedereen heeft het naar zijn zin. Hier zou je dat niet zien, 40-jarige klimmend in een nagebouwde grot, zichzelf proberenvoort te bewegen in de smalle kloven en tunnels. Ik had het erg naar mijn zin maar na 2 uur schaafwonden creeren (omdat alles van asfalt en beton was) had ik het wel gezien.
Deze week was ook mijn eerste echte schoolweek, ik heb biology, medical terminology, oral communication, rhetoric and composition, biology lab en weight training. Mijn medical terminology class had ik met zes 55-jarige en het beviel me totaal niet. Ik had meteen aangevraagd of ik van klas kon wisselen en gelukkig kon dat ook na twee dagen wachten. Medical terminology is een vrij moeilijk vak omdat het gewoon alleen maar medische begrippen zijn en ik weet van veel niet wat het betekent. Biologie is tot nu toe vrij makkelijk en ik moet iedereen helpen nu omdat we het “metric system” doen. Dat is dus gewoon ons meetsysteem met kilometers en meters omrekenen.
Met het team ging het niet heel goed, er zijn nu al 4 meisjes gestopt maar we hebben er ook weer 3 bij gekregen dus we hebben nu 13 meisjes. Het is wel echt super gezellig en iedereen kan goed met elkaar opschieten. Je moet alle posities spelen en toen ik op kort stond maakte ik een mooie duikactie en gooide vanaf mijn knieen naar 1, ik ben echt superblij dat ik toch nog een beetje kan fielden aangezien ik al heel lang niet meer daarop heb geoefend.
Onze krachttrainingen zijn ook begonnen nu en ik kan tot nu toe alleen de stang liften hahaha. Ik behoor tot de minst sterke haha. Ik ben begonnen met eiwitshakes te drinken om verschillende redenen; ik moet aankomen van me coach omdat ik redelijk snel afval hier, ik moet meer spiermassa opbouwen en het helpt me om minder spierpijn te hebben de dag erna. We hebben ook vetmetingen gedaan en ik had het laagste percentage aan vet, namelijk 17.8% en versloeg zelfs de fitnesscoach ermee. Op 1 meisje na moet de rest allemaal 5-20 kilo afvallen.
Kortom ik heb het echt heel erg naar mijn zin hier, het is zelfs leuker tot nu toe dan ik verwachtte. Mijn coach zorgt heel goed voor me en kwam ook van de week langs omdat ik nogal veel problemen heb met mijn huid. Ik heb allemaal jeukende bultjes op mijn voeten. Ook heb ik op mijn benen hele grote rode plekken, ze denken dat ik allergisch ben voor wasmiddel dus ik heb speciaal wasmiddel gekocht zonder chemicalien. En mijn handeczeem zit overal op mijn handen nu. Dus coach kwam met homemade cookies langs. Ook wilde hij gewoon even praten om te kijken hoe het met me ging en of ik het wel naar me zin heb omdat ik z over weg ben van huis.
Dit weekend heb ik wel echt enorm veel fastfood gegeten, elke middag en avond en ik ben het nu wel helemaal zat haha. Aankomende week heb ik al best veel toetsen en ik denk dat de trainingen nu wel zwaarder gaan worden. Afgelopen vrijdag had hij een verrassing en mochten we naar middle school softball kijken, dat zijn meisjes van 11 jaar oud. Daarna gingen we kijken naar de honkballers die een onderlinge wedstrijd aan het spelen waren.

Jullie horen weer gauw van me!
Liefs, Katja

  • 30 Augustus 2013 - 22:31

    Je Allerliefste Tante:

    Hej Katja,

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Maar wat is er mis mee met 55 jarige scholieren, wel fijn dat je van klas kon wisselen, maar goed je was in ieder geval de jongste haha.
    Ik denk dat je nu al uitgekeken bent op de MC dus dat zit er in NL niet meer in, zal ik wat eten opsturen.
    Lief dat de coach zo goed voor je zorgt, gaat het beter met je huid nu je ander wasmiddel gebruikt?
    Afgelopen maandag was Monica jarig, jammer dat je er niet was maar je vader heeft je plaats ingenomen, was gezellig, en met Mark in de familie hoeven we het softbal niet te missen, nou dame geniet ervan en tot gauw dikke kus, Petra

  • 31 Augustus 2013 - 09:25

    Yvonne Immers:

    Hoi Kat,
    Wat fijn dat je zo n lieve coach hebt. En de aanloop problemen daar gelaten krijg ik de indruk dat je het prima naar je zin hebt. Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Veel plezier daar. Tamara ligt er even uit. Ze heeft een schouder blessure en de ziekte van pfeiffer. Maar dat komt wel weer goed. Ze gaat langzaam vooruit. Groetjes uit Velserbroek

  • 31 Augustus 2013 - 12:20

    Krista En Ben:

    Lieve Katja,

    als je terugkomt met Kerst dan gaan we naar Kidz City of naar een ballenbak want dat moeten wij, oudjes, dan maar gaan introduceren hier in Nederland haha.
    Je hebt het echt getroffen met je coach, maar dat vermoedden we al een beetje. Blijf genieten !!
    Dikke kus van ons!!

  • 01 September 2013 - 11:35

    Bernhardine:

    Ha Katja,

    Wat een leuk verslag weer. Ik lees dat er weer een hoop gebeurd is, maar gelukkig wordt het ook opgelost. Wat fijn dat het weer ook nog zo lekker is, hier is het nog mooi, maar je merkt dat we richting de wat koelere tijd gaan. Afgelopen vrijdag gezellig met Krista geluncht, ben ik weer helemaal op de hoogte van je doen en laten, samen met dit verslag. Fijn ook dat de coach zo lief voor je is. Beterschap met je allergie en een dikke kus van mij!

  • 01 September 2013 - 14:38

    Oma Hetty:

    Lieve Katja

    ik ben beretrots op je hoor!!
    Kus van je oma Hetty

  • 04 September 2013 - 15:05

    Wibo/Joke:

    Hey Katja,

    Wat een leuk (nou ja, behalve de dingen die even mis gingen..) uitgebreid verslag heb je weer geschreven!
    Afvallen terwijl je zo veel fast food eet, hoe krijg je dat voor elkaar...?
    Mooi dat je het zo naar je zin hebt, maar vervelend van die allergie (gaat dat al beter?).
    Veel succes met de toetsen en het sporten, nog heel veel plezier, we kijken uit naar je volgende verslag!

    groetjes van Wibo/Joke

  • 08 September 2013 - 11:49

    Jorrit:

    Hey Kat,

    Leuk verslag weer en goed om te lezen dat je je vermaakt!
    Veel succes met de toetsen en ik zie uit naar je volgende belevenissen!

    Kus jorrit

  • 16 September 2013 - 23:28

    Tjeerd:

    Hey Katja, goed om te horen dat het zo goed met je gaat. Hebben we je toch goed opgeleid en voorbereid he! Keep up the good work en zorg dat je ook bij biology the beste van de klas wordt. Wij zijn weer goed gestart na de vakantie. Binnenkort al weer op pad voor de uitwisselingen. Ik mag deze keer naar New York, helemaal top. Geniet van alles wat je meemaakt en pas goed op jezelf. Groet, Tjeerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danville

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 17424

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: