alweer bijna 2 maanden in amerika - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu alweer bijna 2 maanden in amerika - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

alweer bijna 2 maanden in amerika

Blijf op de hoogte en volg Katja

25 September 2013 | Verenigde Staten, Danville

Het is al een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven dus ik zal proberen om de maand even samen te vatten.
De afgelopen weken was het heel erg warm, rond de 33 graden maar de gevoelstemperatuur lag rond de 42 graden omdat het heel erg vochtig was. Daarom hadden we soms softbaltraining in het zwembad, we deden vooral hittingdrills en throwingdrills. We moesten in het water staan tot onder onze ellebogen zodat we onze armen niet konden laten zakken met gooien en slaan.
Ik heb 2 dagen niet getraind omdat ik nauwelijks dingen vast kon pakken door de uitslag op mijn handen. Hoe meer aanraakte hoe meer pijn het deed dus ik moest van een “nurse” van school naar een echte dokter in de stad omdat ik ook op mijn tong bultjes begon te krijgen. Ik heb daar ongeveer een uur gezeten omdat niemand wist wat er aan de hand was. Ze dachten eerst dat mijn amandelen waren ontstoken omdat ik de dag ervoor opeens mijn stem kwijt was voor een paar uur, daarom hadden ze mijn amandelen getest, het was zo ontzettend naar omdat ze het wattenstokje vet diep in mijn keel moesten steken tegen mijn huig. Ik had een steroide kuur gekregen die niet heeft gewerkt. Het is waarschijnlijk van de warmte want het is niet meer zo heel pijnlijk als het 25 graden is.

In het tweede weekend was ik weer naar Missouri gegaan waar mijn huisgenootje woont. Vrijdag gingen we naar een haunted house in St Louis, het was ongeveer hetzelfde als de fright nights in walibi. In de avond had ik op een tractor gereden van een vriend van haar en helaas had Maddie haar telefoon laten vallen zonder te merken... We hebben haar telefoon overreden, het beeldscherm is helemaal verbrijzeld maar hij doet het nog wel.
Zaterdag kon ik eindelijk uitslapen en in de middag was ik naar de ijshockey training van Maddies broer wezen kijken. In de avond hadden we een 'bonfire' bij April, haar moeder woonde op een heel groot erf dus het was niet zomaar een kampvuur haha. Het huis was op een soort grasvlakte omringt door bomen dus in plaats van hout te hakken stonden er 3 bomen in de fik. Ik zag een quad staan in de schuur en de vriend van April's moeder zei meteen dat ik er wel op mocht rijden dus de rest van de avond hebben we geraced op de quad. Hij zei dat we de volgende keer gaan schieten haha ik ben benieuwd.

School gaat me gemakkelijk af, maar ik heb soms een beetje moeite met Engels omdat ik geen basisklas volg.. We hebben ook eindelijk meer contact met andere mensen naast softbal wat ik wel leuk vind want soms word het me echt teveel. We zitten namelijk 24 uur per dag op elkaars lip en dan is t ook wel eens fijn om iemand anders te zien.

Dit weekend zouden we op vrijdag naar Tennesse gaan, zaterdag Illinois en zondag Iowa. Tennessee was al afgezegd donderdag dus toen hadden we snel wat geregeld in Illinois. We zouden spelen tegen een college waarmee ik contact had!! Maar toen we al 2 uur onderweg waren werd dat ook afgezegd... Toen hebben we 2 uur gereden om in een hal te trainen, het was super heet in de hal en de vochtigheid was ongeveer 95%. Toen gebeurde er iets minder leuks... We reden terug met de bus over de snelweg en er ging opeens een alarm af,we kwamen erachter dat de achterklep open was.. Er zit geen raam in de achterkant van de bus dus je kan de achterklepdeuren niet zien. We reden pas 2 minuten dus we waren meteen omgekeerd, gekeken of er tassen lagen maar niemand zag iets. Toen we weer bij de hal waren kwamen we erachter dat er een softbaltas en een ballentas miste. We hebben ongeveer een uur gezocht maar ze hebben de tassen nooit terug gevonden.. Het meisje is dus al haar softbalspullen nu kwijt, onze nieuwe knuppel zat ook in haar tas dus het is echt heel kut.

We hebben tot nu toe 8 wedstrijden gespeeld waarvan ik er 7 heb gespeeld. We hebben er daarvan 5 verloren en 2 gewonnen. We spelen tegen 4-year D1 colleges zodat de meisjes uit mijn team zich kunnen bewijzen tegenover die scholen, want iedereen wil doorstromen naar een 4-year college na deze 2 jaar op een Junior College.

  • 26 September 2013 - 07:22

    Krista:

    Lieve Kat,

    het zijn inderdaad al weer 2 maanden, dat gaat echt snel dus! Wat jammer van die tas, zijn jullie nog naar het politiebureau geweest misschien heeft iemand hem daar wel afgegeven? Je hebt al lekker veel gespeeld, geniet ervan ! Enne niet teveel fastfood , nu train en speel je nog maar straks.....hahaha.
    Dikke kus van uit Amsterdam
    Ben en Krista (je weet wel je ouders :) )

  • 26 September 2013 - 21:54

    Yvonne Immers:

    Heeeeeeeeeeee Kat,
    wat een leuk stukje weer. Ik vind het grappig om je verhalen te lezen. Ik kijk al uit naar je volgende verslag maar niet zo lang meer wachten hoor ;) Het wordt voor UVV trouwens nog spannend he? groetjes Yvon

  • 27 September 2013 - 09:30

    Bernhardine En Michael :

    Lieve Katja,

    Twee maanden alweer, de tijd vliegt. We hopen echt dat het gauw beter gaat met je handen en dat het wat koeler wordt als dat helpt. Zo rond de 25 graden klinkt ook heerlijk. We zien op FB ook heel wat foto's langs komen. Die met het geweer was prachtig :) En je Engels ach je zal als je thuiskomt zoveel beter Engels spreken dan de rest. Veel plezier nog en lieve groeten van ons!

  • 27 September 2013 - 17:41

    Tjeerd:

    Hoi Katja,

    Zo maak je nog eens iets mee! ik snap dat het best wennen en erg anders is dan in het veilige en bekende kleine Nederland. En toch ook erg spannend en geweldig om zulke ervaringen op te doen in Amerika. Ik hoop dat genieten en ervaren toch de boventoon voeren. Hier op school gaat alles rustig zijn gangetje. Wel zin om begin oktober met de uitwisselingen mee te gaan. Dit keer niet naar IJsland maar jouw kant op, naar New York. Wordt vast super.

    Hey, pas goed op jezelf en enjoy!

    Groet,

    Tjeerd

  • 20 Oktober 2013 - 18:01

    Wibo/Joke:

    Hey Katja!

    We lazen je laatste verhaal nu pas, dus inmiddels heb je al weer veel meegemaakt, denken we! We hopen dat de warmtebultjes, of wat het dan ook waren, inmiddels verdwenen zijn.
    Wat een avonturen heb je weer beleefd, je zit echt midden in de Amerikaanse cultuur, leuk hoor.
    Jullie 100 inningen game is ook goed verlopen hoorden we. Je bent zelfs vermeld, super!
    We kijken uit naar je volgende verslag.

    groetjes van Wibo en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danville

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 17420

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: