Nog maar 8 dagen - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu Nog maar 8 dagen - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

Nog maar 8 dagen

Blijf op de hoogte en volg Katja

10 December 2013 | Verenigde Staten, Danville

Afgelopen weekend was het Thanksgiving. We waren donderdag en vrijdag vrij dus ik en Maddie zijn op woensdagavond vertrokken naar haar huis in St.Louis om daar Thanksgiving te vieren. Donderdag was Thanksgiving en we gingen om 10.00 op (is erg vroeg want ik slaap daar altijd minstens tot 1 uur ‘s middags) om vervolgens eten klaar te maken bij haar oma en opa. We konden uiteindelijk pas eten om 2 uur omdat er zo veel eten was gemaakt en het eindeloos duurde. Er was vanalles: turkey natuurlijk, ham, stuffing, ovenschotels, pasta’s, gepureerde aardappels, fruit, zoete aardappels, brownie, pumpkin pie, cookies. Echt alles. Het was ontzettend lekker en we hebben er tot zondag van gegeten haha.. Ze hebben echt wat hier met left over’s en doggie bags. We begonnen al uitbuikend een beetje door de folders te bladeren en kwamen erachter dat Black Friday( DEEEE shopping dag in Amerika) al begon op donderdag avond om 8 uur! Dat was natuurlijk niet eerlijk want nu zouden andere mensen kopen wat zij wilde kopen.. Dus besloten we toch maar te gaan shoppen ook al vonden we het in eerste instantie belachelijk want Black Friday was op een vrijdag en niet op Thanksgiving, maarja de lust voor sales overwint alles.. Dus daar stonden we dan bij “Target”, de winkel waar Maddie perse naartoe wilde. De rij was zo’n 50 meter maar we waren binnen 5 minuten binnen. Ze kocht een jasje, sokken,shirts het hield niet op. Maaaaar toen…. De rij begon bij de vriesvakken, en slingerde zo tussen elk vak naar de kassa. Er waren 16 gangpaden waar we doorheen moesten tot de kassa. We stonden in de rij voor bijna anderhalf uur. Belachelijk. Ik was het zo zat, ik ben in het winkelwagentje gaan zitten totdat we eindelijk uit konden checken. Maarja eigenlijk vond ik het ook wel hilarisch dat iedereen zo ‘Thankful” is om vervolgens als gekken inkopen te doen. 55 inch flatscreens werden gekocht alsof iedereen de loterij had gewonnen, echt absurd. Ik had er wel lol in en vermaakte me wel dus we besloten om nog naar de mall te gaan waar we uiteindelijk tot 1 uur ‘s nachts hebben gewinkeld. De winkels hier waren wel toegankelijk gelukkig, ook ik kon het niet laten om zooooon goeie sale te kopen. Ik kocht maar een matchende joggingbroek bij een sweatshirt dat ik al eerder gekocht had. De joggingbroek was afgeprijsd van 40$ naar 15$. Best een goeie deal al zeg ik het zelf.
We gingen rond half 2 snachts naar bed om vervolgens weer op te staan om half 5 want om 5 uur opende de winkel waar we beide graag naar toe wilden. Ik kon mijn ogen niet geloven toen we daar om 4:55 aankwamen. Ik overdrijf niet, de rij was zo’n 500 meter lang. Ik denk dat er zo’n 1500 mensen voor ons waren. Ik was het helemaal zat, ik had er niet op gerekend en het was -10 en ik had alleen een sweater. Gekgenoeg waren we binnen 15 minuten binnen. De winkel was namelijk enorm groot en ze hadden een buitentent waar de meeste sales in waren. Deze winkel had het echt heel handig aangepakt want er waren gewoon tafels met stickers waar de maten op stonden. Er waren dus zo’n 500 truien per tafel, echt belachelijk. Ik moest natuurlijk wel een aandenken hebben voor al het jagen dus besloot ik maar om de 12$(afgeprijsd van 30$ naar 12$ )camouflage trui te kopen zodat ik niet langer truien hoefde te lenen van Conor. Maddie kocht vanalles voor haar vriend omdat het een soort outdoor winkel was. Men pakte gewoon 3 maten van alles om zo snel mogelijk die tent uit te zijn om vervolgens in de rij van de kassa te besluiten welke maten je nou echt wilde en de rest maar gewoon bij de hengels of geweren te pleuren. Echt medelijden dat ik had met de verkopers… Nou ja.. ondanks de sale maken ze waarschijnlijk alsnog duizenden dollars winst.

Weekend erna ben ik met Macie naar huis gegaan. Het begon echt koud te worden en er lag sneeuw bij haar. Het was zo’n 8 cm(4 inches). We deden er lang over omdat we niet snel wilden rijden. Op zaterdag gingen we met de quads rijden in de sneeuw! Het was echt zo leuk en ik had echt zoiets van dit ga ik echt missen als ik weer terug ben in Nederland, de vrijheid hier die je hebt om lekker in de natuur je ding te doen. Klink heel filosofisch haha maar dat mis ik soms wel in Amsterdam. Ook al weet ik zeker dat ik nooit ergens zou kunnen wonen waar je geen buren hebt, het is soms heerlijk om geen geluid te horen en lekker onbezorgd in de sneeuw te ‘spelen’. We hadden met touw een slee aan de quad vastgemaakt en gingen rondrijden, het was echt zo leuk haha. In de avond ging ik nog even snel jagen op deer met haar broer. Helaas niks geschoten. Het klinkt echt heel raar en had nooit verwacht dat ik het leuk zo vinden, maar het is echt een soort van ontspannen. Gewoon lekker op je boomstronkie zitten en gewoon niks hoefen zeggen, beetje om je heen kijken . We waren in de avond naar de film gegaan met haar ouders en KC, Macies vriend. Daarna gingen we naar een feestje waar een Jacuzzi was!! Opeens kwam ere en vriend van haar die een heel groot hert had geschoten en hij zei dat hij in zijn truck lag. Ik kon het natuurlijk niet laten om een foto te maken want ik liep al de heletijd te zeuren dat ik echt met zo een hertje wilde knuffelen(hahaha) en dat ik een foto wilde omdat ik dit nooit meer zou meemaken.De foto had ik op facebook gepost en zorgde nogal voor veel negatieve opmerkingen. Het hele punt is dat er hier een overpopulatie is aan herten en deze moeten wel geschoten worden. Het is heel normaal hier om je eigen hert te schieten en het te eten. Het is gewoon een cultuurverschil. Mensen vonden het respectloos maar ik weet zeker dat deze herten een 100x beter leven hebben dan alle kippen en koeien die je jaarlijks eet.
Op de terugweg was een vriend van haar in de greppel gekomen omdat er zoveel ijs lag(de wegen worden niet geveegd), het was doodeng. De auto slingerde en belandde in de greppel, gelukkig kwam hij eruit. Ik denk dat iedereen in Nederland echt voor een week binnen was gebleven als de wegen daar zo waren als ze hier waren dit weekend. Ik vond het ook echt doodeng. Macie was ook met de auto in de greppel gegleden en ik dacht echt dat de auto zou omvallen… Gelukkig kwamen ook wij er weer uit. Op zondag had ik nog even met haar broer gejaagd maar weer niks gevangen. We gingen vroeg naar huis omdat er weer ijzel enzo was verwacht. Gelukkig kwamen we veilig thuis. Vandaag hoorde ik dat een teamgenoot van mij 3 keer over de kop was gegaan op de snelweg en daarna geraakt was door een vrachtwagen en auto…Allemaal door het ijs. Ik ben blij dat haar niks mankeert!!!
Nog 8 dagen en dan ben ik weer thuis gelukkig, kan niet wachten tot mijn familie, ouders, vrienden en natuurlijk Tony weer te zien!! Voor iedereen die wil komen op schiphol, ik kom om 10;30 ‘s ochtends nederlandse tijd aan.

  • 10 December 2013 - 18:12

    Krista En Ben:

    Lieve avonturierster!!
    Alweer een verslag, daar hadden we niet op gerekend natuurlijk :)
    In onze tuin kun je met je scooter toch door de sneeuw rijden (tenminste als er sneeuw gaat vallen ). We tellen de dagen af en wij staan in ieder geval op Schiphol om je 'live' te knuffelen en nog veel meer verhalen te horen.
    Tot gauw!!
    Dikke kus (nu nog op afstand) van ons.

  • 10 December 2013 - 18:47

    Bernhardine:

    Ha Katja nu is het echte aftellen begonnen. En wat een verslag weer. We zagen hier al de beelden van Black Friday maar omdat nou echt mee te maken.... Wat het jagen betreft, dat heb ik ook met mijn familie in Amerika gedaan en het is zoals je schrijft er zijn te veel dieren en ze hebben een veel beter leven gehad dan hier in NL. Ik wens je alvast een goede reis terug, zonder mist, sneeuw en vertragingen. Wat zullen je ouders en Tony blij zijn!!! En jij natuurlijk ook, heerlijk om ze straks live vast te houden. Lieve groet en een dikke kus van mij! X

  • 12 December 2013 - 22:01

    Wibo/Joke:

    Wat een verhalen weer over die gekke Amerikanen!
    En wij maar denken dat wij met Kerst te veel eten..
    Nou, nog een paar dagen en dan sta je weer op Hollandse bodem, maar hopen dat je alles niet heel erg klein en saai vindt hier..
    Tot snel,
    groetjes van Wibo en Joke

  • 15 December 2013 - 22:05

    Jorrit:

    Kat, krijg ook weer zin om naar de states te gaan als ik je verhalen lees! Tot over een kleine twee weekjes! X

  • 17 December 2013 - 08:17

    Yvonne Immers:

    He kat, ik liep een beetje achter met lezen. Je maakt geweldige herinneringen!........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danville

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 17361

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: