Nog maar een maandje - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu Nog maar een maandje - Reisverslag uit Danville, Verenigde Staten van Katja - WaarBenJij.nu

Nog maar een maandje

Blijf op de hoogte en volg Katja

18 November 2013 | Verenigde Staten, Danville

Hoi allemaal,
Weer even een update, nu wat eerder omdat ik toch eeuwig de tijd heb om wat te schrijven.
In het weekend van 2 november was ik met Maddie meegegaan voor een tryout. Zij wil naar een 4-jarige school na dit jaar dus ze ging daar pitchen om te laten zien wat ze kan. Ik zou in eerste instantie alleen op haar catchen maar uiteindelijk heb ik ook geslagen en gefield omdat ze dat ook wilde zien. Er waren ongeveer 15 meisjes voornamelijk van highschool om een try out te doen en wij waren de enige die al op een college zaten. Achteraf had iedereen een persoonlijk gesprek en het bleek dat ze mij gewoon een beurs wilden aanbieden!! Echt een supergevoel voor mijn zelfvertrouwen aangezien het een 4 jarige divisie 1 school was.
De school was in Missouri en de omgeving daar was echt super mooi. We waren naar de boerderij gereden van haar oma want ze had net een nieuw huis gekocht, het was echt in niemandsland dus we konden het ook niet op de gps vinden. Het was echt groot en er was een hele grote visvijver waar ze konden vissen.
Het weekend daarna was ik met Macie naar huis gegaan. Vrijdag hadden we een feestje bij een van haar vrienden ook weer echt in niemandsland. Ze woont in een dorp van 800 inwoners(echt verschrikkelijk). De vrienden waren echt super aardig en het was echt supergezellig ookal waren we maar met 9 mensen in een soort van schuur met een pooltafel en muziekinstallatie. Zaterdag gingen we "lunchen" bij een restaurant, ik kwam net mijn bed uit dus ik had lekker ontbeten met kip en patat... Daarna gingen we naar haar tweede huis wat eigenlijk een boerderij was. Het was echt supermooi! Ookal zou ik daar echt noooooit kunnen leven. Gewoon geen mensen maar in ruil daarvoor heb je natuurlijk wel een schuur met 2 quads, een boot en 2 tractoren. + een eigen benzine voorraad in een tank. Ik kon het natuurlijk niet laten om die quads te laten staan dus we hadden even rondgetourd:)
Zondag moesten we weer vroeg terug omdat we zouden rennen voor een video van onze coach. Ik zou in eerste instantie niet gaan omdat ik een blessure aan mijn bilspier heb.. Maar mijn vervanger kwam niet opdagen en vond het nogal lullig dat er 7 mensen waren want minimaal 8 mensen waren nodig. Dus uiteindelijk besloot ik toch maar om te rennen.
Maandag was ik met een jongen van mijn klas en een vriend van hem op eenden gaan jagen. Het was echt heel proffesioneel haha. Ik moest om 4 uur op om vervolgens om 5 uur op de boot te zijn. We gingen met 45 mijl( 70 km/u) in het pikke donker over het meer. Ik vond het echt doodeng en ik dacht alleen maar "ze doen dit vaker, ze weten wat ze doen". Eenmaal op de zandbank aangekomen gingen ze ongeveer 15 nepeenden in het water gooien om de eenden te lokken. We hadden zelfs een bewegende eend die uit het water leek te vliegen. De boot was helemaal camouflage kleur en we hadden een dakje dat we konden opzetten om onder te zitten. Ik was ook helemaal in camouflage gekleed en hij had zijn eenden fluitje om ze te lokken. We zaten daar tot 12 uur smiddags en we hadden uiteindelijk maar 2 eenden geschoten omdat die andere jongen zijn geweer het niet deed. Ik vond het echt heel zielig in het begin omdat je ze uit de lucht schiet en het ziet er echt naar uit. Maar het was echt een leuke ervaring.
Dit weekend gingen we op "deer" jagen. Ik moest een antigeur douche met speciale shampoo en douchegel nemen zodat ze me niet zouden ruiken. We waren weer helemaal in camouflage en dit keer moesten we ook ons gezicht schminken met camouflagekleur schmink. Het hutje waar we in moesten zitten was ongeveer 10 meter hoog. Het was niet echt een hutje omdat het gewoon open was en het was dus meer een platform. Het is alleen toegestaan om met een boog te jagen dus daar zaten we dan 3 uur met ons boogje.. Wel deer gezien maar niks was schietbaar omdat het te ver weg was.
Voorlopig moet ik rusten en kan ik alleen wat fietsen en mijn armen trainen. Ik baal er echt van want ik raak uit vorm en kom aan.
Liefs, Katja

PS. De dag dat ik dit wilde uploaden kwamen er zo een 80 tornados in de staat Illinois. Ik werd om 12:30 wakker en om 13 uur ging er een alarm af op mijn tv. Er kwam een zwart beeld met TORNADO WARNING. Ik en Macie waren alleen thuis en we hadden de grote tv in mijn kelder aangezet om het te volgen. Op een gegeven moment werd er omgeroepen van “All the people of Danville need to go to their shelters now”. Ook het luchtalarm en het tornado alarm op Macie’s telefoon gingen af. Ik snel nog even skypen met mijn ouders, maar na 2 minuten werd de verbinding verbroken en was de electriciteit uitgevallen. Ik snel zaklampen pakken en met Macie de banken omkiepen zodat we eronder konden gaan zitten. Het ergste duurde maar 15 minuten en toen konden we weer naar boven. Wij zijn gelukkig niet door de tornado geraakt maar onze hoofdstraat is dat wel. Het was echt een hele gekke ervaring maar eerlijk gezegd was ik echt veel minder bang dan dat ik van te voren had verwacht. Het kwam waarschijnlijk door de adrenaline ofzo en omdat het zo onverwachts was. De stroom bleef uit tot 22 uur en het was echt vreselijk, je merkt dan hoe afhankelijk je bent van electriciteit. Ik mag echt van geluk spreken dat mijn huis nog staat want 2 uur van ons vandaan is een stad echt complete verwoest, niks staat meer overeind.

  • 18 November 2013 - 22:04

    Danielle:

    Lieve Kat, wat een heftige avonturen beleef je daar zeg pffff!!! Nog even en je mag weer even op adem komen in het saaie Amsterdam! Dikke kussss Daan

  • 18 November 2013 - 23:42

    Petra:

    Hej lieve Katja,

    Je maakt wat mee he, van biggen ontleden, eenden jagen, en nu weer een tornado. Ik ben blij dat je ondanks deze enerverende zaken het zo ontzettend naar je zin hebt meid. Petje af hoor. Nog een paar weekjes en dan ben je er weer!!! Dikke kus van je allerliefste tantexxx

  • 19 November 2013 - 08:32

    Jorrit:

    He Kat, zal wel wennen worden voor je hier in NL als ik deze verhalen lees ;)
    Mooi dat je het naar je zin hebt! Tot over een paar weken! Xx

  • 19 November 2013 - 08:58

    Yvonne:

    Hoi Kat, weer leuk om je verslag te lezen. jammer dat het seizoen af is gelopen maar volgens mij vermaak je je prima met andere zaken!! maak er wat moois van!

  • 19 November 2013 - 20:06

    Krista En Ben:

    Lieve ondernemende dochter!
    Wat hebben we aan je gedacht toen alle contact wegviel tijdens de tornado! Je bent een sterke meid, je komt er wel! Enne, eenden schieten kunnen we hier ook wel doen voor de Kerst :)We kunnen niet wachten totdat we je 'live' kunnen knuffelen!
    Dikke kus van ons

  • 21 November 2013 - 21:03

    Wibo/Joke:

    hey Katja,

    Wat een geweldige verhalen weer, ondanks dat het seizoen is afgelopen! Je maakt wel spannende dingen mee, zeg. Nu maar hopen dat je het niet erg "boring" gaat vinden als je weer even terug bent in Nederland.
    Tot gauw!

    groetjes van Wibo en Joke

  • 23 November 2013 - 19:46

    Wim:

    Ha Katja,

    kun je met jouw aardrijkskundige achtergrond uitleggen hoe tornado´s ontstaan en waarom ze juist in Illinois voorkomen ;-)

    Het leven in een dorpje met 800 inwoners is niets voor jou, ondanks de quads e.d. Je geniet meer van de mensen om je heen en nieuwe mensen ontmoet je nu regelmatig. Met je ouders hebben we heerlijk gegeten in de Bootsman bij de Hongerige Wolf. Eend vind ik heerlijk, dus als je wat mee kunt nemen.....Was gezellig en natuurlijk hebben we het over jou gehad.

    Je ziet en beleeft de wereld en dat is een onbetaalbare levenservaring. Geniet en leer!

    Hartelijke groet,

    Wim

  • 29 November 2013 - 13:40

    Anniek:

    Jeetje Kat wat een belevenissen allemaal!
    Ben heel benieuwd om je verhalen met kerst te horen. Gezellig je dan weer te zien!

    Dikke kus Anniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danville

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 17423

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: