Paradise - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Katja - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Katja - WaarBenJij.nu

Paradise

Blijf op de hoogte en volg Katja

26 Augustus 2018 | Australië, Whitsunday Island

Allereerst, ik vind al jullie reacties elke keer zo lief en waardeer het dat jullie tijd nemen om mijn blog te lezen!!

Nadat ik aangekomen was in Hervey Bay zag ik opeens een jongen van het vorige hostel! We hadden totaal niet door dat we naar hetzelfde hostel zouden gaan toen we afscheid hadden genomen van de hele groep dus dat was een gezellige binnenkomer. Ik was vroeg naar bed gegaan en had heerlijk geslapen.

De afgelopen dagen waren intens dus we hebben de hele ochtend bij het zwembad gelegen en in de middag aan het strand. Het was lekker om even helemaal niks te doen, we wilden graag zwemmen met de walvissen maar dit was gecanceld door de weersomstandigheden wat ik echt niet begreep want het was misschien windkracht 1.  We hadden beide geen zin om alleen op een whale watching tour te gaan want het kost allemaal bakken met geld. We gingen samen een nieuw recept uit proberen maar het was echt niet te hachelen, gelukkig konden we er om lachen. Om 21.30 heb ik de bus naar Airlie Beach gepakt voor mijn trip naar de Whitsundays.

Ik had best goed geslapen in de bus dankzij mijn slaappil. Om 8.30 werd ik wakker en stond de bus stil, ik was verward wat er aan de hand was. Blijkbaar was er een ongeluk gebeurd verderop en was de hele weg afgezet. Het kon wel een aantal uren duren... ik ben maar weer gaan slapen en uiteindelijk reden we om 11 uur pas weer weg. Toen we langs het ongeluk kwamen zag je gewoon het lijk liggen in een blauwe zak, echt heel erg naar. Ik had alleen nog chocola en chips in mijn tas dus het was een erg lekker ontbijtje.
Eenmaal aangekomen in het hostel kreeg ik het bovenste bed aangewezen van een stapelbed zonder rekje. Ik was teruggegaan naar de receptie en had gezegd dat ik daar niet kon slapen want ik was bang om uit bed te vallen. Gelukkig kon dat (ik had een beetje overdreven en gezegd dat ik in een ander hostel eruit was gevallen). De mensen in het hostel waren de hele dag aan het drinken en smoken en ze vroegen me of ik ze naar de supermarkt wilde rijden, prima. Eenmaal bij de kassa (self check out) scande ze maar 1 product en zag ik dat ze de rest stalen. Nou ik wist echt niet wat ik moest doen dus was maar weggelopen. Daarna had ik ze erop aangesproken maar ze vonden het doodnormaal want ja als je al zo lang reist dan heb je geen geld en ga je maar stelen en de supermarkt houd er toch al rekening mee in de inkomsten. Nou ik vond het nogal apart dat ze aan het legitimeren waren waarom ze mochten stelen, er hing sowieso al de hele tijd een rare vibe. Gelukkig was er een Deens meisje die mij aansprak en hebben we de rest van de avond samen opgetrokken en gepooled en bier gedronken in het stadje. Zij kwam uit het leger en de Amerikanen die hadden gestolen maakten ook allemaal ongepaste  opmerkingen over de WO2 dus we hadden het snel gehad.

De volgende ochtend vertrok mijn tour pas om 1 uur 's middags dus eerst heb ik nog even bij de lagoon gelegen samen met mn nieuwe Deense friend. We varen op een catamaran met 25 mensen en 2 crewleden. Onderweg naar de eerste snorkelstop kwamen we 2 walvissen tegen, een moeder met een jong echt 30 meter van ons vandaan!! Het snorkelen was leuk maar niks vergeleken met curacao. Het water was niet super helder maar er waren een aantal mooie vissen. De zonsondergang was zo mooi op de boot!! Het eten was ook waanzinnig lekker (en de kapitein ook). Aan de achterkant van de boot waren blauwe lichten toen het donker werd en er kwamen 5 rifhaaien rond de boot... Ik sliep in de saloon, dat was eigenlijk super chill want het is niet een mega kleine ruimte maar gewoon in de eetkamer op de tafels zoals in de camper. Het was heerlijk om al wiegend in slaap te vallen.

Om 7 uur de volgende dag vertrokken we naar Whitehaven beach, het bekendste en mooiste strand van de Whitsundays. Achter de catamaran hadden we een rubberbootje waarop we naar het strand werden gebracht, whitehaven beach was aan de andere kant dus hebben we een korte hike er naar toe gedaan. Het zand was zo fijn en het water had zo veel kleuren blauw!! Als we door het water liepen moest je schuifelen voor de stingrays, ik was echt bang.
De lookout over het strand was echt paradijselijk, het is 100% het mooiste strand ooit. Ik zou er uren naar kunnen staren. Na al onze fotoshoots gingen we naar onze eerste snorkel spot van die dag. Het water was veel helderder dan bij de spot van de vorige dag dus dat was heel fijn want ik was niet echt onder de indruk gister. We zagen een stuk of 5 schildpadden!! Echt ik hou zo van schildpadden en het is zo rustgevend om boven ze te zwemmen en ze te volgen. We hadden nog foto's proberen te maken maar het overtreft de foto van curacao niet haha (verwend). De tweede surfspot van die dag stond bekend om een hele grote vis genaamd George die daar zijn habitat had en nooit weg ging. Inderdaad, die vis was zo groot o mijn god. Er waren ook echt 1000 dory vissen en ze waren totaal niet schuw. De sunset snack waren nachos, echt zo lekker, al het eten op de boot is echt uitmuntend goed. Ook hoeven we niet zelf af te wassen etc. Echt bizar omdat ik ongeveer hetzelfde heb betaald als voor Fraser Island maar dit veel luxer voelde. De groep was ook heel gezellig en we hebben de hele avond kaartspellen gedaan en bier gedronken. Het was ook niet echt koud op de boot en de sterrenhemel was mooi maar het was volle maan dus eigenlijk was het te licht om echt de melkweg te zien.

We stonden vroeg op de volgende dag om te snorkelen om 7.30.. ook dit was een mooie spot en ik zag echt een mega grote zwarte stingray onder mij. Eigenlijk moest ik meteen aan de crocodile hunter denken en was ik maar weg gezwommen. Op de weg terug naar de haven gingen we weer zeilen, dat zeil was echt zo zwaar en moest met 3 mensen omhoog geheist worden. Het was zo chill om gewoon een beetje op het dek te liggen en op het water te zijn. Ik had makkelijk nog een week op die boot kunnen zitten en wilde echt nog niet weg. Helaas komt alles aan een eind en kwamen we om 11 uur in de haven aan. Toen we met de groep terug liepen kwam ik mijn Amerikaanse vriendin van Noosa random tegen op de straat dus zijn we meteen weer met elkaar opgetrokken. Ze verbleef in hetzelfde hostel waar we lekker de rest van de dag in de hangmat hebben gelegen. In de avond hadden we een afterparty in een bar met de mensen van de tour. We kregen allemaal gratis pitchers, het was super gezellig. De Engelsen en Ieren van de boot waren echt gestoord en ik heb echt in een deuk gelegen.

Zondag vertrok ik naar Townsville om naar Magnetic Island te gaan. Ik had een van de jongens (Tim) van de tour overgehaald om samen te gaan en dat leek hem een goed idee dus had hij zijn bus omgeboekt. We sliepen in hetzelfde hostel en kwamen 15 minuten voor tijd aan bij de bus en hij wees ons erop dat we te laat waren.  Wij excuseerden ons maar dachten oke nogal apart. Toen we 30 minuten onderweg waren keerden we om omdat er blijkbaar nog 6 anderen moesten worden opgehaald. De bus was ook gewoon veel te vroeg vertrokken aangezien wij de laatsten waren die opstapten. Er was een meisje in de bus die schaamteloos aan het zingen was en het klonk als kattengejank. De hele bus lag in een deuk en ze bleef maar door zingen. Ik heb er de rest van de dag met Tim om kunnen lachen. Eenmaal in townsville aangekomen hadden we de ferry meteen gepakt naar Magnetic Island. Het hostel is een party hostel maar ik slaap helemaal aan het eind dus dat is top!

Ik ga nu een bodempje leggen voor het beerpong toernooi en morgen zullen we het eiland gaan ontdekken :)

Liefs,
Kat

  • 26 Augustus 2018 - 13:40

    Petra:

    Hej Katja , leuk hoor die verslagen !! Je maakt wat me hè! Veel plezier xx

  • 27 Augustus 2018 - 08:00

    Anniek:

    Kat, wat een relaxte backpackersverhalen! Enjoy...
    Xxx

  • 30 Augustus 2018 - 20:09

    Wibo En Joke:

    Wat een avonturen en wat een indrukken doe je allemaal op!
    Leuk dat je steeds bekende mensen weer tegenkomt - kleine backpackerswereld...
    Lekker verder genieten!

  • 31 Augustus 2018 - 19:20

    Ben:

    Lieve Kat, wat een mooie verhalen weer! Ik ben echt jaloers, zeker nu je activiteiten onderneemt die bij mij favoriet zijn (en waarvan ik altijd dacht dat je dat niet leuk zou vinden). Zeilen kan heel relaxed zijn nietwaar

  • 01 September 2018 - 07:11

    Krista:

    Lieve Katja,
    Het is maar goed dat je alles opschrijft want je beleeft zoveel, ik lees je verhalen wel 2x ! Dat strand ziet er onwaarschijnlijk mooi uit, dat zoiets bestaat. Als je zo van schildpadden houdt kunnen we er wel wat in de vijver doen voor je, hahaha.
    Heel veel liefs

  • 01 September 2018 - 11:29

    Jorrit En Christine :

    Ha Kat super om weer nieuwe avonturen van je te lezen! Keep on writing ;)

    Liefs Jor en Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Whitsunday Island

Katja

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 17368

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 27 September 2018

Australie en Fiji trip

08 Augustus 2013 - 18 Mei 2014

Junior College softbal in Amerika

Landen bezocht: